Pasaulio oro erdvėje skrydžių bendrovės jau baksnojasi alkūnėmis – kasdien yra vykdoma virš 100 tūkst. skrydžių, kuriais skrenda apie 8 mln. keleivių. Aviacijos ekspertai įspėja, kad transporto spūstys danguje jau darosi ne ką retesnės nei gatvėse.

Didžiąja dalimi tai lėmė nukritusios bilietų kainos, kurių tenka apdairiai paieškoti patiems keleiviams. Apie pirkėjams nematomus skrydžių rinkos užkulisius, pigiausių bilietų paslaptis ir svarbias detales, kurias apgalvoja ne visi keleiviai, sutiko papasakoti bilietų pardavimo sistemos „Skrendu.lt“ lėktuvo bilietų ekspertė Ilona Ražanskienė.

Ji pateikė 15 praktiškų užuominų apie tai, ką verta apgalvoti užsakant skrydžio bilietą, jei nenorime pavėluoti, permokėti už patį skrydį arba reikalingas papildomas paslaugas.

  1. Jungtinis bilietas ar keli atskiri? Užsakant lėktuvo bilietą pirmiausia svarbu atsižvelgti į tai, ar visų skrydžių bilietas yra jungtinis, ar kelionė susideda iš kelių atskirai pirktų bilietų. Jei bilietai tarp persėdimų yra perkami atskirai, būtina įvertinti laiką persėdimui ir bagažo perregistravimui. Taip pat kartais du bilietai į vieną pusę gali kainuoti pigiau negu vienas „pirmyn-atgal“, tačiau svarbu neapsigauti. Lėktuvo bilietų ekspertė pataria vengti nesujungtų skrydžių su persėdimais, nes tuomet vėluojant vienam skrydžiui ir nespėjus į kitus, niekas nepasirūpins ir nesuteiks kompensacijų. Jei skrydis jungtinis – tuomet niekuo rūpintis nereikės.
  2. Persėdimo trukmė. Optimalus laikas tarp skrydžių yra keletas valandų, o bilietų pardavimo bendrovės pataria geriau rinktis šiek tiek ilgesnį laiką ir ramiai laukti oro uoste, negu pasirinkti trumpą persėdimą ir jaudintis dėl galimo vėlavimo. Ilgesnį laiką persėdimui verta rinktis ir tada, jei oro uostas yra ypatingai didelis arba, tarkime, sugriežtintos apsaugos, pavyzdžiui, Izraelyje. „Skrendu.lt“ atskleidė, kad yra reisų su tokiais trumpais persėdimais, kad keleiviai pavėluoja labai dažnai: pavyzdžiui, „Austrian“ suplanuotas pusvalandis tarp ES ir ne Europos ekonominės erdvės šalių skrydžių Vienos oro uoste ištirpsta labai greitai, keleiviams net tenka pabėgėti.
  3. Įskaičiuotas bagažas. Rankinis bagažas paprastai yra įskaičiuotas visada, tačiau skiriasi jo svorio ir išmatavimų dydžiai – juos visus galima rasti svetainėje „Skrendu.lt“ arba kiekvienos skrydžių bendrovės interneto puslapyje atskirai. Registruotas bagažas prie standartinių bilieto sąlygų priklauso ne visais atvejais, o tai gali žymiai pakoreguoti skrydžio kainą. Kartais net labiau apsimoka pirkti brangesnį bilietą su įskaičiuotu bagažu, negu rinktis pigų bilietą ir pirkti bagažą papildomai.
  4. Persėdimo oro uostai. Jei numatomas naktinis persėdimas, dažnai galima pralaukti šį laiką oro uoste ir neužsakinėti viešbučio, ypač jei reikia laukti tik 4-5 valandas. Tačiau prieš perkant tokius bilietus reikėtų pasidomėti, ar tas oro uostas dirba naktį. Mažesni oro uostai, esantys toliau nuo didmiesčių, tokie kaip atokiau nuo Paryžiaus esantis Beauvais, nakties metu yra uždaromi, o iki artimiausio miestelio gali būti pakankamai toli.
  5. Kaip perkamas bilietas? Užsakant lėktuvo bilietą internetu reikėtų pasitikrinti, ar perkate pas patikimą pardavėją, nes pasitaiko vienadienių greitai sufabrikuotų svetainių, kurios imituoja rinkos senbuvius, o paskui labai greitai dingsta. Norint tai patikrinti, reikia paieškoti, ar lengvai randami bendrovės kontaktiniai duomenys, jei prireiktų pagalbos ar kiltų klausimų, taip pat paieškoti ir straipsnių žiniasklaidoje bei laiko, kiek metų bendrovė dirba.
  6. Keleivių duomenų tikslumas. Perkant lėktuvo bilietą reikia itin įdėmiai suvesti savo ir kitų keleivių duomenis, nes įvėlus klaidą varduose ar pavardėje gali tekti už tai net papildomai susimokėti kaip už keleivio keitimą. Ne visos skrydžių bendrovės būna geranoriškos, o kartais to tiesiog reikalauja padidinti saugumo standartai.
  7. Papildomos paslaugos. Daugelis bilietų pardavėjų siūlo ir papildomas paslaugas, tokias kaip pinigų grąžinimo garantija, sveikatos draudimas, automobilių parkingas ir panašiai. Visų reikalingų paslaugų užsakymas vienu pirkimu palengvina kelionės organizavimo procesą, nes nereikia kreiptis pas skirtingus paslaugų tiekėjus ir su kiekvienu iš jų aiškintis.
  8. Kaip mokėti mažiau? Pigių skrydžių bendrovės visus konkurencinius pajėgumus sutelkia mažiausiai kainai, tačiau yra ir kitų triukų, kuriuos žinant galima sutaupyti net ir ne su pačiomis pigiausiomis avialinijomis. Pirma – svarbu pasirūpinti kelionės bilietu iš anksto, geriausia tris arba bent vieną mėnesį prieš kelionę, taip pat prenumeruoti skrydžių bendrovių ir bilietų pardavimo sistemų pasiūlymus. Dar viena taisyklė – sutaupo tie, kurie gali laisviau prisitaikyti prie kelionės datos, nes pigiausi bilietai gali būti nebūtinai tomis dienomis, kada suplanavote atostogas. Kelionės su daugiau persėdimų taip pat dažnai būna pigesnės negu tiesioginiai skrydžiai.
  9. Lojalumo kortelės. Turintieji skrydžių bendrovių lojalumo korteles gali sukaupti mylių ar taškų ir vėliau pasinaudoti nemokamu skrydžiu ar bagažu bei kitais dažnai skraidantiems klientams suteikiamais privalumais. Kartais papildomų akcijų suteikiama ir tam tikrų kredito kortelių turėtojams.
  10. Dvi atostogos vienoje kelionėje. Kai kurios skrydžių bendrovės siūlo papildomų patogumų tiems keleiviams, kurie sutinka ilgiau palaukti persėdimo, pavyzdžiui „Turkish Airlines“ net siūlo nemokamą nakvynę Stambule arba ekskursijas, jei persėdimo trukmė yra pakankamai ilga. Tokiu būdu laikas iki persėdimo gali užtrukti net porą dienų, puikiai praleistų tarpinės stotelės mieste.
  11. Skrydis į kitą artimiausią miestą. Kartais lėktuvo bilietas į jūsų norimą tikslą gali būti pakankamai brangus, tačiau patikrinkite kainas ir į kitus patogiai pasiekiamu atstumu esančius didžiuosius miestus. Pavyzdžiui, vietoje Zagrebo Kroatijoje galima nuskristi į netoliese esančios Slovėnijos sostinę Liublianą. Skrisdami į Bratislavą galite leistis Vienoje arba Budapešte, o likusią kelionės dalį įveikti traukiniu ar autobusu. Tai galioja ir išvykimui – dėl šios priežastis lietuviai gana dažnai renkasi skrydžius tiesiai iš Rygos arba iš Varšuvos, kur nuvyksta autobusu.
  12. Ko jokiu būdu nedaryti. Būna keleivių, kurie užsisako skrydį su persėdimu, tačiau iki galutinės stotelės taip ir nenuskrenda – išlipa tarpiniame oro uoste. Taip daryti jokiu būdu nereikėtų, nes oro linijos visų pirma anuliuos ir grįžimo skrydį, o taip pat gali įtraukti tokius keleivius į juoduosius sąrašus dėl patirtų sunkumų ieškant, kur jie dingo.
  13. Perkant neverta vaikytis savaitės dienų. Tarp keleivių sklando mitas, kad antradienis yra pigiausia diena pirkti lėktuvo bilietą, tačiau pernai „CheapAir.com“ atlikta studija išanalizavus 917 milijonų skrydžių paieškų atskleidė, kad vidutinis mažiausių kainų skirtumas, priklausantis nuo savaitės dienų, nesiekia nė 2 JAV dolerių ir sudaro mažiau nei 0,6 proc. kainos. Dėl tokios sumos tikrai neverta verstis per galvą dėl bilieto pirkimo dienos.
  14. Labiausiai užimtos skrydžių dienos. Jei pirkimo diena nėra tokia svarbi, tai pačią skrydžio dieną verta gerai apgalvoti. Jeigu galite, pasistenkite išvengti oro linijoms labiausiai apkrautų savaitės dienų. Sekmadienis, pirmadienis ir penktadienis yra pačios populiariausios dienos tiek tarp verslo keleivių, tiek ir tarp poilsiautojų, todėl mažai tikėtina, kad šiomis dienomis rasite akcijų, o ir oro uostuose sutiksite minias žmonių. Taip pat itin apkrautos dienos būna prieš svarbiausias metų šventes: penktadienis prieš Kalėdų savaitę, pirma diena po naujų metų, JAV – trečiadienis prieš ir sekmadienis po Padėkos dienos šventės. Didžiausi poilsiautojų srautai nekantrauja skristi per pavasario vaikų atostogas ir birželį, tad kartais verta palaukti, kol pirmoji skubančių atostogauti keleivių banga praeis.
  15. Žiemos šventėms ruoškimės rudenį. Norintiems užsakyti skrydį žiemos šventėms „Skrendu.lt“ analitikai pataria dairytis bilietų likus apie 80-iai dienų iki išvykimo. Tai reiškia, kad dabar – puikus metas pasirūpinti Kalėdomis.

„Kartais konkurentai klausia mūsų, kodėl taip atvirai išduodame visas detales ir dalinamės patarimais, kaip keliauti pigiau. Čia nėra jokių paslapčių – mums svarbu, kad keliauti galėtų kuo daugiau žmonių ir kad keleiviai gerai jaustųsi, pilnai kontroliuodami savo kelionę, be jokių nemalonių staigmenų. Pasitikėjimas yra svarbiausia bilietų pardavimo verslo vertybė“, – teigia 15 metų sėkmingai veikiančios bilietų pardavimo platformos „Skrendu.lt“ ekspertė.