Bulvių postas, kankinantis rūkas ir keleivių patikros išvengimas –  ko dar nežinojome apie Vilniaus oro uostą?

Tarptautiniame Vilniaus oro uoste per dieną apsilanko apie 20 tūkstančių žmonių, tad smalsumo vedama Skrendu.lt komandos narė kliento dieną praleido oro uoste. Smagus būrelis aviacijos gerbėjų ir atviri pokalbiai gražią žiemos popietę.  Įspūdžius esame pasirengę papasakoti ir Jums! Ar žinojote, kad…

Vilniaus oro uoste… egzistuoja bulvių postas. Turbūt galvojate, jog juokaujame. Iš dalies. Puikiai nusiteikęs oro uosto personalas taip vadina darbuotojams ir įguloms skirtą atskirą praėjimą į Šengeno zoną. Kita vertus, patys darbuotojai atviri – pro ten keliauja ir bulvės!

Vilniaus oro uoste… bagažai saugomi ir į orlaivius sukraunami tvarkingai! Būkime atviri, daugeliui iš jūsų šis faktas gali sukelti juoką. BET! Tvarkingai krauti bagažus – privaloma! Ir tai daroma, deja, ne tik dėl pagarbos keleiviams. Bagažo išdėstymas yra gyvybiškai svarbus lėktuvo stabilumui ir koordinacijai. Kraunant bagažą patiesiamas kilimas, vėliau, tvarkingai ir centruotai paskirstomi kroviniai.

Bartkus FOTO/Lukas Bartkus

Vilniaus oro uoste… aviacijos saugumo patikros išvengia net 9 tam tikri, svarbūs Lietuvos piliečiai! Žinoma, jog šių procedūrų nepatiria ir Lietuvos Respublikos prezidentė. Deja, kitų šalių vadovai, princai, karalienės ar net kas tai bebūtų, karūnas turi nusiimti – jiems aviacijos saugumo patikra – privaloma.

Bartkus FOTO/Lukas Bartkus

Vilniaus oro uoste… kaip ir kituose pasaulio oro uostose, pro patikrą niekuomet neleis įsinešti gyvsidabrio termometro. Klausiate kodėl? Gyvsidabris – ypač pavojingas cheminis elementas. Jo lašas akimirksniu pragraužtų aliuminį (aliuminio lydiniai naudojami lėktuvų gamybai). Skamba gąsdinančiai? Būkime atsargūs ir atsakingi keliautojai!

Vilniaus oro uoste… erzina rūkas! Ar žinojote, jog rūko lygis matuojamas debesomačio pagalba? Vilniuje lėktuvai negali tūpti jeigu matomumas 60 metrų aukštyje yra mažesnis nei 350 metrų į tolį.  Kilti orlaivis nebegali, jeigu matomumas yra mažesnis nei 100 metrų. Tad prisiminkime du stebuklingus žodžius: kantrybė ir supratingumas!

Vilniaus oro uoste… esančios gaisrinės niekuomet neišvažiuoja iš oro uosto teritorijos Tai reiškia, jog gelbėtojai, dirbantys perone, negalėtų padėti net tiems, kuriems pagalbos prireiktų net už oro uosto apsauginės tvoros. Personalas, gavęs pavojaus signalą, per 2 minutes turi atsidurti bet kurioje oro uosto pusėje. Lėktuvas sudega per 4 minutes, todėl reakcija privalo būti žaibiška. Gaisrinės mašinos su savimi gabena vien 10 tūkstančių litrų vandens, o lafetinis švirkštas per sekundę gali išpurkšti net 50-70 litrų vandens!

Bartkus FOTO/Lukas Bartkus

Vilniaus oro uoste… Kaip ir visame pasaulyje, Ryanair ir Wizz Air aviakompanijos nesinaudoja keleivių laipinimo „rankove“. Ne, taip yra tikrai ne todėl, jog už skrydį mokate mažiau. Taip yra todėl, jog šių oro linijų bendrovės vidutiniškai ant žemės praleidžia tik 25 minutes. Laipinant per „rankovę“ užtrunkama net iki 40 minučių!

Bartkus FOTO/Lukas Bartkus

Ar papildėte savo žinių bagažą? Ir tai dar ne viskas! Turėkite omenyje, jog tarptautinis Vilniaus oro uostas visada atviras ne tik keliautojams, bet ir smalsiesiems aviacijos gerbėjams. Skriskite be baimės, nepamirškite mėgautis ne tik galutiniu tikslu, bet ir pačia kelione!