Atšauktas arba vėluojantis skrydis – ne tik sugadinti nervai, bet kartais ir prarasti pinigai. Nespėję į jungiamąjį skrydį arba vėluodami į svarbų susitikimą patirsite nemažai nuostolių. Todėl viso pasaulio mastu oro linijos yra susitarusios dėl pagrindinių principų, pagal kuriuos kompensuojami neįvykę ar stipriai atidėti skrydžiai.

Egzistuoja du vėlavimų tipai:

  1. Kai apie skrydžio atidėjimą sužinoma keleiviui jau esant oro uoste (t.y. kelios valandos iki planuoto skrydžio). Tuomet oro kompanija privalo pakeisti bilietą į patogesnį (jei vėlavimas daugiau nei 2 valandas) arba grąžinti sumokėtus pinigus. Tiesiausias kelias išspręsti problemą – surasti vežėjo kompanijos atstovybę oro uoste ir ją informuoti apie savo situaciją (nepamirškite paminėti, jei dėl vėlavimo ar atšaukimo nebegalėsite pasinaudoti persėdimu). 
  2. Kai vėlavimas ar maršrutas keičiamas likusi parai ar daugiau, oro kompanija turi pateikti alternatyvas: bilieto keitimus, kitas datas, grąžinti pinigus ir pan. Šis reikalavimas galioja tik reguliariosioms skrydžių kompanijoms. Pigių skrydžių kompanijos, taupydamos lėšas, kartais keičia skrydžių laikus ir pateikti alternatyvų neprivalo.

Pigių skrydžių bendrovės taip pat privalo rūpintis tik savo linijų bilietais. T.y. jei dėl vėlavimo nespėsite persėsti į kitą lėktuvą, tai, deja, bus tik jūsų problema. Tuo tarpu reguliariosios bendrovės turi pasirūpinti pilnu jungiamuoju skrydžiu.

Visi vežėjai turi rūpintis savo keleiviais, kuriems sukėlė diskomfortą: informuoti apie esamą situaciją, pamaitinti, suteikti apgyvendinimą su transportu, jei tenka kito skrydžio laukti per naktį.

Be to, jeigu skrydis neįvyko ar esate nelaipinamas į lėktuvą, galite turėti teisę į 250–600 € kompensaciją, priklausomai nuo maršruto ilgio:Europos Sąjungoje:1500 km arba mažiau – 250 €daugiau kaip 1500 km – 400 €Tarp ES oro uosto ir ne ES oro uosto:1500 km arba mažiau – 250 €1500–3500 km – 400 €daugiau kaip 3500 km – 600 €

Esant bet kokiems skrydžių sutrikimams, greičiausią pagalbą ir informaciją gausite iš oro uoste esančių skrydžių bendrovės darbuotojų. Bilietų pardavimo tarpininkai visada pasiruošę padėti savo klientams, tačiau jokios realios galios neturi – gali tik susisiekti su vežėju ir perduoti iš jo gautą informaciją. Todėl visada kviečiame pirmiausiai bendrauti su oro linijų atstovybe.

Daugiau detalios informacijos rasite Europa.eu puslapyje (lietuvių k.)