Nuo šiol ypač erdviais lėktuvais puikuosis ne tik naftoje besimaudantys Jungtiniai Arabų Emyratai. Naujas skrydžių komforto aukštumas žada suomių oro bendrovė „Finnair“. Europoje tai pirmoji oro bendrovė, savo lėktuvų parką papildžiusi ypač erdviais „Airbus A350 XWB“ lėktuvais. Skaičiuojama, kad ši investicija yra didžiausia per visus 92 „Finnair“ veiklos metus. Ji susijusi su planuojama skrydžių plėtra Azijos kryptimi bei kompanijos tikslu iki 2020 m. padidinti krovinių talpą net 50 proc.Pirmasis į oro bendrovės istoriją įėjęs „Airbus A350 XWB“ skrydis iš Helsinkio į Šanchajų įvyko praėjusių metų lapkričio 21 dieną. Prieš pat 2015-ųjų Kalėdas naujieji laineriai pradėjo skraidyti į Bankoką, o jau šiemet lėktuvai kils Pekino, Honkongo bei Singapūro kryptimis.„Finnair“ tapo mūsų vartais į Tolimuosius Rytus. Skrendant iš Lietuvos, yra vienas persėdimas šiaurės rytuose esančiame Helsinkyje, todėl kelionė į Aziją tampa įveikiama per trumpiausią laiką. Pavyzdžiui, nuo Helsinkio iki Šanchajaus skrendama apie 9 valandas. Skrydis Vilnius-Helsinkis trunka vos vieną valandą“, – pasakojo skrydžių rezervavimo sistemos „Skrendu.lt“ vadovas Sigitas Fabijonavičius.„Iki 2023 metų iš viso suplanuota įsigyti devyniolika „Airbus A350 XWB“ orlaivių, – sakė „Finnair“ atstovas Lietuvoje Arūnas Skuja. – Šiuo metu naujieji A350 yra technologiškai vieni pažangiausių orlaivių, kurie keleiviams suteikia daugiausiai komforto“.
Apšvietimas padeda prisitaikyti prie laiko juostų
Naujuosiuose „Airbus A350 XWB“ ilgomis distancijomis skrendančių keleivių patogumas bus užtikrintas ne tik padidinta keleivio asmenine erdve, galimybe ištiesti kojas ar atsigulti (visiškai išsitiesia 46 verslo klasės kėdės), – ne veltui orlaivio pavadinime esatis trumpinys XWB angliškai šifruojamas kaip Extra Wide Body (ypač didelių gabaritų). Neseniai Venecijoje vykusiuose tarptautiniuose „Yacht & Aviation“ apdovanojimuose „Finnair“ įrengti „Airbus A350 XWB“ įvertinti dėl ypatingo interjero, kuris ne tik perteikia skandinavišką stilistiką bei pasaulėjautą, bet ir padeda keleiviams adaptuotis prie skrydžio metu kintančių laiko juostų ir klimato zonų. „Ypatingas dėmesys buvo skiriamas tam, kaip keleivis jausis įveikęs ilgo nuotolio skrydį, nes tai paveiks visos kelionės patirtį“, – apie interjero funkcionalumą pasakojo A. Skuja.Adaptuotis prie kitos pasaulio dalies paros laiko, klimato ir net kultūros padeda vizualūs sprendimai. Orlaiviuose yra 24 apšvietimo, debesų formų scenarijai, kurie sulieja vidaus apšvietimą ir vaizdą už lango į darnią visumą. Pavyzdžiui, kai saulė leidžiasi ar kyla, ir lėktuvo salonas nusidažo mingančios ar bundančios gamtos spalvomis ir tai žmogaus organizmui bei jo vidiniam biologiniam laikrodžiui padeda lengviau prisitaikyti prie kintančių laiko juostų. „Airbus A350 XWB“ langai didesni nei standartiniai, todėl dienos metu lėktuve natūraliai daugiau šviesos, o vidaus ir lauko sąsaja – stipresnė.
Tyliau veikiantys varikliai – iš „Rolls Royce“
Oro kompanija vienodai pasirūpino ir norinčiais skrydį išnaudoti poilsiui, ir ieškančiais papildomų pramogų. Šalia naujausių Holivudo ir klasikinių filmų pasirinkimo atsirado populiariausių televizijos kanalų – BBC, „National Geographic“, „Discovery Channel“ produkcijos. Tuo tarpu pageidaujantys ramaus ir atpalaiduojančio skrydžio gali rinktis „The Peace of Mind“ kanalą. Skrydžio metu patiriamą nuovargį sumažina ir mažiau triukšmo salone bei už jo skleidžia „Rolls Royce“ specialiai „Airbus A350 XWB“ sukurti varikliai, kurie dirba tyliau.Moderni salono kondicionavimo sistema, nesukeldama nė menkiausio skersvėjo, atnaujina orą kas 2-3 minutes. Orlaivio slėgis sureguliuotas taip, kad būtų artimesnis jūros lygio slėgiui, tad skrendantysis jaučiasi geriau. Salone įrengta daugiau zonų, kuriose oro temperatūra reguliuojama individualiai. O moterys ir merginos, keliaujančios verslo klase, galės naudotis kosmetika ir kitokiomis grožio priemonėmis aprūpintu būtent moterims skirtu vonios kambariu.
Internetas svarbiau nei maistas
„Naujausių apklausų duomenimis, keliautojai galimybe naudotis internetu lėktuve domisi dažniau nei maitinimu, tad „Finnair“ pažadėjo tokią galimybę visiems „Airbus A350 XWB“ keleiviams – šiuose orlaiviuose internetu galima naudotis praktiškai visą skrydžio laiką“, – sakė „Skrendu.lt“ atstovas.Smalsaujantiems, kiek už tokį komfortą tektų pakloti pinigų – ekonominės klasės bilietas Vilnius-Pekinas-Vilnius, su persėdimu Helsinkio oro uoste, kainuoja 485 eurus. „Sulig kintančia gyvenimo kokybe, vis daugiau mūsų poilsiautojų renkasi komfortiškesnius skrydžius. Todėl naujasis „Airbus A350 XWB“ keliautojams iš Lietuvos yra labai patrauklus“, – sakė S. Fabijonavičius.Skrydžių rezervacinės sistemos duomenimis, vis daugiau keliautojų iš Lietuvos renkasi tolimus skrydžius egzotiškomis kryptimis, tarp kurių – ir Azija. „Apie 15 proc. keliautojų vyksta į tolimuosius kraštus. Vis dažniau tai – kelionės darbo tikslais, kurios papildo atostogaujančiųjų gretas, – sakė S. Fabijonavičius. – Didele dalimi tokių skrydžių daugėja ir dėl patogesnių skrydžio jungčių – per paskutiniuosius metus sparčiai daugėja būdų, kaip iš Lietuvos į tolimus kraštus nuvykti komfortiškiau“.Iki 2020-ųjų (skaičiuojant nuo 2010 m.) „Finnair“ planuoja padvigubinti pajamas, gaunamas iš skrydžių tarp Europos ir Azijos. Atnaujintas ir 19 moderniausių orlaivių papildytas lėktuvų garažas – viena pamatinių investicijų plėtimosi Azijos kryptimi strategijai įgyvendinti. Pirmieji 4 „Airbus A350 XWB“ į „Finnair“ lėktuvų angarus įriedėjo jau 2015 m., likę 7 bus pristatyti 2016-2017 m., o paskutinieji – iki 2023 m.Šaltinis: Skrendu.lt ©Galima platinti ir naudoti nurodžius šaltinį.