Ilgamečiai Lietuvos turizmo verslo atstovai, siekdami suteikti rinkai daugiau stabilumo bei atkurti vartotojų pasitikėjimą, vis aktyviau ieško būdų kaip parodyti savo patikimumą bei finansinį pajėgumą. Pastebima, jog Lietuvoje vis populiaresne tampa Skandinavijos šalyse plačiai paplitusi praktika, kuomet turizmo įmonės finansinę brandą išnaudoja kaip konkurencinį pranašumą.

Kuria konkurencinį pranašumą

Pasak kreditų biuro „Creditinfo“ generalinio direktoriaus Andriaus Bogdanovičiaus, vartotojui, kuris planuoja savo atostogas iš anksto, yra ypatingai svarbu pasitikėti paslaugų tiekėju, o viena iš esminių pasitikėjimą sąlygojančių veiksnių – finansinis ir ekonominis kelionių organizatoriaus gyvybingumas.„Eidami į darbo pokalbį nešamės CV, siekdami parodyti savo sugebėjimus ir pranašumą prieš kitus pretendentus. Tuo tarpu verslo sektoriuje vienas iš veiksnių, sustiprinančių pozicijas konkurencinėje kovoje, yra aukštas kreditingumas, – teigė „Creditinfo“ vadovas. – Aukšto kreditingumo įmonės turi pasižymėti gera kredito istorija, palankiais finansiniais rodikliais, skaidriomis verslo sąsajomis, gera vadovų finansine reputacija bei kita informacija. Jei įmonės „CV“ yra tvarkingas, ji vertinama esanti aukšto kreditingumo, todėl jai gali būti suteiktas tai įrodantis sertifikatas”.Bogdanovičiaus teigimu, Skandinavijos šalyse įmonėms demonstruoti aukštą kreditingumą yra spėję tapti verslo norma. Tokią praktiką skatina bei palaiko ir verslas, ir galutinis vartotojas: „Įprasta, kad verslas aukštą kreditingumą pasitelkia ir pristato kaip vieną iš patikimumo rodiklių bei konkurencinį pranašumą prieš kitus rinkos dalyvius. Aiškiai pastebime, jog sertifikavimosi praktika vis labiau įsitvirtina ir Lietuvoje“.

Sertifikuotos 8 turizmo sektoriaus bendrovės

Lietuvoje 2015 metais kreditų biuro sertifikatai „Stipriausi Lietuvoje“ ir „Stipriausi Lietuvoje Lyderiai“, po nuodugnaus įmonių įvertinimo, buvo suteikti daugiau nei 1000 aukšto kreditingumo įmonių. Vertinant įmones „Stipriausi Lietuvoje“ kategorijoje tikrinami 2-3 metų veiklos rodikliai. Tuo tarpu „Stipriausi Lietuvoje Lyderiai“ kategorijoje yra peržiūrimas penkerių metų nenutrūkstamos veiklos laikotarpis. Sertifikuojama tik tokia įmonė, kuri visus penkerius metus be pertraukų išlaiko aukštą kredito reitingą.„Stipriausi Lietuvoje” kategorijoje 2015 metais sertifikuotos 965 įmonės, iš jų 7 priklauso turizmo sektoriui. Tarp sertifikatais „Stipriausi Lietuvoje Lyderiai“ įvertintų 115-os įmonių pateko 1 turizmo bendrovė – kelionių organizatorius „Baltic Tours“, taip pat valdantis prekės ženklą „Skrendu.lt“ – elektroninę lėktuvų bilietų paieškos ir rezervavimo sistemą.Kelionių organizatoriaus „Baltic Tours“ apyvarta nuo 2010 m. augo du kartus. Šiuo metu įmonėje yra 20 darbuotojų, o franšizės pagrindu veikiančiuose trijuose filialuose Telšiuose, Tauragėje ir Druskininkuose – 8 darbuotojai. Per 2015 m. kelionių organizatorius savo klientams pardavė per 200 tūkst. turizmo paslaugų – tai skrydžio bilietai, kelionių paketai, viešbučiai. Vien skrydžio bilietų per 2015 m. buvo parduota virš 175 tūkst.Sigitas Fabijonavičius

Baltic Tours | Skrendu.lt generalinis direktorius Sigitas Fabijonavičius

Ketina plėsti paslaugų turinį

Pasak „Baltic Tours“ generalinio direktoriaus Sigito Fabijonavičiaus, šiuo metu aukštas kreditingumas turizmo verslui yra būtinas norint išlaikyti konkurencingumą, tačiau negalima pamiršti ir kitų jį sąlygojančių veiksnių – technologinės pažangos, profesionalumo, gero aptarnavimo, garbės kodekso ir aiškios komunikacijos.„Per 25-erius veiklos metus bendrovės stabilumą užtikrino kokybiškos paslaugos, konkurencinga kaina, profesionalus požiūris į rinkos pokyčius ir gebėjimas prisitaikyti bei pasiūlyti aktualias turizmo paslaugas, – teigė S. Fabijonavičius. – Įmonės plėtra šiuo metu yra orientuota ne į paslaugų kiekį, o į turinį bei kokybę“.Šaltinis: Skrendu.lt © Galima platinti ir naudoti nurodžius šaltinį.