Klausiame: kaip dažnai verčiate galvą į dangų, kuomet girdite dangumi skriejantį orlaivį? Augustė atsakytų – kiekvieną kart! Žavi, rodos, nuolat besišypsanti geltonkasė įskrido į Skrendu.lt biurą trumpam pokalbiui apie savo kasdienybę dangaus platybėse.
Rožiniuose Wizz Air orlaiviuose skraidanti stiuardesė Augustė šiandien sako, kad tai – jos svajonių darbas, tačiau vienaip ar kitaip, reikalaujantis nemažai pastangų: „Šį darbą tu turi arba mylėti, arba MYLĖTI“, – pokalbio pradžioje, šypsodamasi taria A. Bučaitė.
Kada prasideda orlaivių palydovių rytas?
Žvalūs veidai, idealus makiažas, kruopščiai sutvarkyti plaukai – Augustė pasakoja, jog dažnas keleivis klausia: kaip Jums taip pavyksta? Apie darbo ritualus mergina kalba pozityviai: „Kada prasideda mūsų rytas? Tai priklauso nuo to, kada skrydis. Būna, kad tenka keltis ir labai anksti ryte, prieš patekant saulei, tad pirmus sapnus pradedi sapnuoti tik dienos įkarštyje. Ar lengva prisitaikyti? Įprastai, sunku nebūna, pavyzdžiui, jeigu gauni vieną vakarinį skrydį, tai reiškia, kad visą savaitę ir bus vakariniai, ryte, šiuo atveju, skristi negali. Tad organizmas spėja prisitaikyti prie tokio ritmo.“
Žavi padangių fėja pasakoja, jog orlaivių palydovai oro uoste turi būti iki skrydžio likus 70 minučių. Augustė prisipažįsta, jog darbas prasideda jau tuomet: „Pasitikriname, ar turime atsarginę uniformą, visus skrydžiui reikalingus dokumentus. Su kapitonais aptariame skrydžio detales, reikalingas procedūras”.
Kovai su miegu – cukraus terapija
Pokalbio metu Augustė ne kartą pabrėžia, jog palydovai – irgi žmonės, tad nuo žiovulio, ankstyvu rytu ar gilios nakties gniaužtų susilaikyti naudoja skirtingus būdus: „Kova su miegu mums taip pat nesvetima. Kaip išliekame žvalūs? Kiekvienas palydovas turi savo išmėgintą ir patikrintą būdą: vieni vaikšto po lėktuvo saloną, kiti štai kalbasi su kolegomis. Mano organizmo variklis – spragėsiai ir kiti skanėstai“, – juokdamasi atvirauja Augustė.
Kokį meniu keliautojai lėktuve renkasi dažniausiai?
Wizz Air oro linijose dirbanti stiuardesė atvirauja, jog keliautojų pasirinkimai labiausiai priklauso nuo skrydžio laiko. „Dienos skrydžiuose keliautojai mieliau renkasi užkandžius: traškučius, riešutus. Tik vakarėjant mūsų krosnelė ima kaisti nuo sumuštinių gausos. Tačiau šiuo metu mūsų TOP viršūnėje naujiena – avižinė košė, keleivių mėgstama tiek per rytinius, tiek per vakarinius skrydžius“, – oro linijų naujienomis dalinasi Augustė.
Kiek laiko užtrunka lėktuvo paruošimas skrydžiui?
Žemų sąnaudų oro linijų bendrovėms itin svarbu greitai suktis tarp skrydžių. Per šį laiko tarpą, keleiviai išlaipinami ir orlaivis yra ruošiamas sutikti naujus keleivius į kitą skrydį. Augustė pasakoja, jog įprastai į lėktuvą įgula ateina likus 30 min. prieš išvykimą. „Darbo pradžioje susiskirstome pozicijomis, kiekvienas žinome ką darome ir kokią lėktuvo dalį aptarnaujame. Žinoma, būna situacijų, kai turime padėti vienas kitam. Ar darbas rutiniškas? Tikrai ne, kiekvieną dieną turime galimybę pozicijas keisti“, – pasakoja A. Bučaitė.
Kokius klausimus dažniausiai užduoda keleiviai?
Klausimą uždavus Augustei, ši nusišypso ir nusijuokia. Pasak jos, klausimų ir situacijų būna visokių, kartais – neįtikėtinai keistų. „Visada grįžus iš darbo sakau, kad labiau manęs nustebinti turbūt nebeįmanoma, tačiau kiekvieną dieną patiriu ar išgirstu vis ką nors nauja. Dažniausiai keleiviai domisi kur mes esame, kada leisimės. Sulaukiame ir klausimų, ar mums nebaisu skristi bei kaip pavyksta taip gražiai atrodyti“, – šypsosi Wizz Air oro linijų palydovė.
Faktas ar mitas, tačiau internetuose šmėžuoja nuomonė, kad lėktuve nagai ir plaukai auga greičiau. Augustė nusijuokia ir sako, kad tą pastebėjusi, tačiau nežino, ar tai tiesa, ar tiesiog sutapimas. Tiesa, darbas oro linijose skiriasi nuo daugelio kitų darbų, šis darbas padeda tapti itin organizuotu žmogumi. Be abejonės, aš pozityviai pagerinau ir savo gyvenimo būdą, sportuoju ir stengiuosi išlaikyti gerą asmeninio gyvenimo ir darbo balansą.
Keleiviai skrydžio metu vaišina šokoladais ir apelsinais
Ne paslaptis, jog orlaivių palydovų darbas laikomas vienas sudėtingiausių, mat tenka prisitaikyti prie slėgio pokyčių, tačiau dėkingesni keleiviai, pasak Augustės, dažnai atsidėkoja už gerą aptarnavimą: „Tenka gauti ir arbatpinigių, dažnai pavaišina namų gamybos duona, šokoladukais ar apelsinais iš Larnakos. Tai labai priklauso ir nuo to, kur keleiviai skrenda: atostogautojai nusiteikę smagiau, o štai tie, kurie važiuoja dirbti, dažnai nė žodžio neprataria“.
Kam Augustė rekomenduotų rinktis orlaivių palydovų darbą?
Pokalbiui einant į pabaigą, Augustės akys vis dar žibėjo iš laimės, rodės, jog apie savo darbą ji galėtų pasakoti valandų valandas: „Kaip galėčiau apibūdinti savo darbą? Iššūkiai, nuolatinis bendravimas ir… turbūt atotrūkis. Mus kiekvieną dieną pasitinka giedras dangus. Kad ir kiek kartų beskraidytume, vis dar žavimės saulėlydžiais ir saulėtekiais“.
Wizz Air stiuardesė šį darbą rekomenduotų jaunam, iššūkių ieškančiam, komandiškam žmogui. Mėgstančiam bendrauti ar ieškančiam savęs: „Šiame darbe labai svarbu turėti tvirtą charakterį“, – nusijuokia Augustė.