Skrendu.lt bene kiekvieną sezoną keliauja į Vilniaus oro uostą – apsidairyti, peroną pamindžioti, žinias atnaujinti. Galime drąsiai sakyti, kad tai jau tapo tradicija. Lietuvos oro uostai pozityviai žvelgia į edukacines ekskursijas, kas kartą leisdami po savo erdves panardyti ne tik aviacijos aistruoliams, bet ir smalsiems keliautojams.

Skrendu.lt nuotrauka

Atsižvelgiant į tai, jog skraiduoliai tampa vis smalsesni, Skrendu.lt komandos narė Snieguolė iš biuro kėlė sparnus į FL Technics – tai orlaivių techninės priežiūros įmonė, teikianti lėktuvų techninio aptarnavimo ir remonto paslaugas.

Saveen Randula Premawardhane nuotrauka

Skrendate lėktuvu ir mąstote – kiek jam metų? Ar jis sėkmingai praėjęs techninę apžiūrą? Ar skristi juo apskritai saugu? Pradėkime nuo trečiojo – jeigu skristi būtų nesaugu, jūs jame net sėdynės nešildytumėte. Tad užsidėję apsaugines kepures ir šviesą atspindinčias liemenes, tenkiname keliautojų smalsumą FL Technics angare Vilniuje.

Skrendu.lt nuotraukos

Lėktuvai apžiūrimi tiek perone, tiek angare

Jeigu bent kartą skridote lėktuvu, žinote – tiek oro uostų, tiek oro linijų darbuotojų vykdomose procedūrose – saugumas svarbiausias. Aviatorių buitiškai vadinamas ratų paspardymas arba kitaip – line maintenance, vykdomas prieš kiekvieną skrydį. Natūralu, kaskart orlaivį įstumti į angarą užtruktų marias laiko, tad visi būtini patikrinimai įvyksta perone, dar prieš skrydį.

Saveen Randula Premawardhane nuotrauka

Angare orlaivis gali užsibūti nuo 2 savaičių iki pusės metų. Kodėl? Visa tai priklauso nuo to, kokias procedūras lėktuvui reikia atlikti. Angare atliekami stambesni lėktuvų tvarkymo ar patikrinimo darbai, vadinami base maintenance. Šypsomės – it tikras lėktuvų dienos SPA. Tačiau FL Technics darbuotojai pabrėžia, jog labai dažnai tvarkydami lėktuvus atranda ir kitų minimalių pataisymų, todėl angaruose jie užsibūna ir ilgiau, nei numatyta. Safety first!

Skrendu.lt nuotraukos

Senų lėktuvų turėti neapsimoka

Beklaidžiodami po angarą įšuoliuojame į 27 metus skaičiuojanti lėktuvą. Rodos, jam išties prireiks pusės metų patikros. Vienaip ar kitaip, darbuotojai patikina – populiarios oro linijų bendrovės tokių senų lėktuvų nebenaudoja. Reikėtų pabrėžti, jog jie yra visiškai saugūs, tik įprastai senus lėktuvus kompanijoms išlaikyti sudėtingiau – jiems vykdoma dažna techninė apžiūra.

Skrendu.lt nuotrauka

Lėktuvas bent kartą per metus turi praeiti heavy check (nuodugnų patikrinimą)

Skrydžio metu galite atsipalaiduoti – jeigu ir nėra jokių nusiskundimų, lėktuvas bent kartą per metus turi praeiti nuodugnų patikrinimą angare. Vis dėlto oro uosto teritorijoje, bene plikoje pievoje, budi sušalę lėktuvai. Jeigu esate lėktuvų stebėjimo entuziastas, garantuojame, esate pagalvoję – kas tai? Darbuotojai šypsosi ir atsako – jeigu aviakompanija neplanuoja lėktuvo naudoti bent kelis mėnesius, orlaiviams yra atliekamos specialios procedūros arba kitaip – lėktuvai yra „užkoncervuojami“. Praėjus sutartam terminui, orlaivis yra paruošiamas naudoti pilnu pajėgumu.

Skrendu.lt nuotrauka

FL Technics angaras spalvingas: bene stogus raižančios galingos lėktuvų uodegos, intensyvus, sunkus darbas ir rezultate – galingi dangaus paukščiai, su kuriais skrendame išsvajotų atostogų link.

Atsižvelgiant į turizmo tendencijas pastebėta, jog daugiau nei 54 procentai keliautojų renkasi oro transportą, todėl panašu, jog aviacijos industrija pasitiki vis daugiau keliautojų, juk susisiekimas – greitas ir patogus. Tad Skrendu.lt komanda klausia – kur skrendame šiandien? ✈️