Neįvykę ir vėluojantys skrydžiai – kasdienė aviacijos verslo dalis. Kas mėnesį visame pasaulyje atšaukiamia apytiksliai 30.000 skrydžių, o vėluojančių – net 600.000. Per metus daugiau nei 850 milijonų žmonių keliauja Europoje, iš kurių 10% susiduria su skrydžių sutrikdymais ar problemomis dėl bagažo. Ypač nemalonu, jei vienas iš šių nesklandumų atsitinka Jūsų kelionės metu.

Natūralu, kad dalį skrydžių sutrikdymų lemia blogos oro salygos, tačiau tai – tik 30% visų sutrikdymų priežastis. Tuo tarpu, daugiau nei 50% skrydžių nesklandumų atsitinka dėl oro linijų kaltės. Tačiau nusiminti neverta – apie 1% visų keliaujančių pro Europą gali pretenduoti į kompensaciją, t.y. beveik 9 milijonai keleiviui kasmet. Keliautojams iš Lietuvos avialinijos yra galimai skolingos apie 8 milijonus eurų, o vidutinė kompensacijos suma siekia 400 EUR.

Vyras laukia oro uoste

Sąlygos kompensacijai

Kreipiantis dėl kompensacijos svarbu yra žinoti, kokiais atvėjais ji Jums priklauso. Į kompensaciją galima pretenduoti nepriklausomai nuo oro linijų kompanijos bei keliautojo pilietybės, jeigu skrydis įvyko ES viduje. Skrendant į ne ES šalį, svarbu, jog skrydį būtų vykdžiusi ES registruota bendrovė.

Kompensacija priklauso, jei:
  • Jums neleido išvykti argumentuojant, jog lėktuve trūksta vietų.
  • Jūsų skrydis buvo atšauktas likus mažiau nei 14 dienų iki išvykimo.
  • Jūsų skrydis buvo atidėtas ir atvykimas į kelionės tikslą velavo daugiau nei 3 valandas, t.y. skrydžio vėlavimas identifikuojimas kaip vėlavimas, jei ne išvykstate, o atvykstate 3 valandomis vėliau, nei numatyta.
Kompensacija nepriklauso, jei:
  • Skrydžiui yra netinkamos oro salygos.
  • Sutrinka oro uosto veikla.
  • Vyksta profsąjungų streikas.
  • Dėl teroro aktų ar karinių veiksmų.

Kompensacijos dydžiai

Jeigu skrydis vyko ES viduje:
  • Kelionės atstumas iki 1500 km – 250 EUR
  • Kelionės atstumas daugiau nei 1500 km – 400 EUR
Jeigu skrydis vyko tarp ES ir ne ES šalies:
  • Kelionės atstumas iki 1500 km – 250 EUR
  • Kelionės atstumas nuo 1500 km iki 3500 km – 400 EUR
  • Kelionės atstumas daugiau nei 3500 km – 600 EUR

Mergina laukianti skrydžio

Kaip gauti kompensaciją?

Kompensaciją galima gauti dviem būdais: kreipiantis tiesiogiai į aviakompaniją arba į profesionalus, kurie užsiima kompensacijų keleiviams išieškojimu. Kuo skiriasi šie būdai?

  • Kreipdamiesi savarankiškai turėsite rašyti pretenziją anglų kalba bei tiesiogiai bendrauti su aviakompanija patys. Labiausiai tikėtinas scenarijus – ji tiesiog atmes Jūsų reikalavimą, argumentuodama force majeure ar kita svarbia priežastimi, kurios, deja, patys patikrinti negalėsite. Taigi, gali tekti eiti teismų keliu. Pasak statistikos, tik 5% savarankiškai besikreipiančiųjų pavyksta išsireikalauti kompensacijos.
  • Paprastesnis būdas yra pasinaudoti Skrendu.lt partnerių SKYCOP pagalba. Jie ne tik užpildys visas reikiamas pateikti formas, administruos ir prižiūrės kompensacijos išieškojimo procesą ar prireikus atstovaus Jūsų interesus teisme, bet ir ženkliai padidins tikimybę ją išvis gauti. Paraiškos pateikimas – nemokamas, tad jei abejojate, ar kompensacija Jums priklauso ar ne – drąsiai pildykite formą ir SKYCOP padės tai išsiaiškinti. Formą per kelias minutes galite užpildyti SKYCOP puslapyje, Jums prireiks pagrindinių skrydžio duomenų. Jei turite klausimų ar abejonių – nedvejodami kreipkitės el. paštu info@skycop.com.

Atgaukite tai, kas Jums priklauso!