Turizmas yra taip greitai auganti ir besikeičianti industrija, jog mokytis ir žinias į patirties lobyną krauti privalome kiekvieną dieną. Išmanyti apie aviacines subtilybes dirbant su pigių skrydžių rezervavimo ir pardavimo sistema mums būtina daugiau, nei rekomenduotina, todėl šį kartą mūsų biuras trumpam kėlėsi į Kauną.
Skrendu.lt kelionių ekspertai lankėsi Kauno oro uoste įsikūrusiame FL Technics orlaivių techninės priežiūros angare, kur kiekvieną dieną lėktuvus glosto apie 300 savo srities profesionalų. Tai lyg laikini lėktuvų namai, kuriuose šie dangaus paukščiai paruošiami tolimesnėms misijoms – keliautojų svajonių įgyvendinimui ir / ar žaibiškiems verslo sprendimams priimti. Namai, kuriuose viešnagė gali kainuoti kelis milijonus eurų. Namai, kuriuose net ir paprastam lankytojui galioja reglamentuotos taisyklės.
Svajojate apie orlaivį?
Atsakome: galbūt dar ne šiandien. Metas žvilgtelt į aeropiniginę. Aviacija yra beprotiškai brangus verslas ir nors pigūs lėktuvo bilietai dažnai nesiekia net 10 eurų, išlaikyti orlaivį yra labai sudėtinga. Galingi dangumi skriejantys lėktuvai glosto širdį ir akis, tačiau FL Technics darbuotojai patikina, kad vien kas 6 metus atliekamas orlaivio patikrinimas dažnai siekia daugiau milijoną eurų.
Nuo kainų apsisuko galva? Luktelkite! Pateikiame dar įdomesnių faktų, pavyzdžiui, lėktuvo nutempimas iš angaro į oro uosto peroną kainuoja apie 500 eurų, o kiekvienas orlaivio tūpimas, vadinamas touchdown (bent minimalus lėktuvo prisilietimas prie tako), kainuoja 50 eurų.
Įdomu tai, jog kaip ir automobilių, taip ir lėktuvų stovėjimo vietos oro uoste kainuoja. FL Technics dalinasi žiniomis, jog Vilniaus oro uoste už parą orlaivio turėtojams tenka pakloti nei daug nei mažai – apie 60 eurų. Kaina, žinoma, priklauso nuo lėktuvo kategorijos ir jo svorio.
Lėktuvo fiuzeliažas ir taisyklių bagažas
Lėktuvų taisymas reikalauja ne tik itin kruopštaus darbo, bet ir specifinių žinių. Reikalinga ir speciali įranga, kurios, kaip juokauja patys darbuotojai, negalėtum taip paprastai nusipirkti ūkinių prekių parduotuvėje. FL Technics darbuotojai pasakoja, jog net varžtai skiriasi nuo mums įprastų, mat taip siekiama išvengti bet kokios vibracijos įtakos.
Visas lėktuvas sudarytas iš kelių kompozicinių medžiagų, kiekviena smulki detalė ar dažai turi turėti specialius sertifikatus. Kiekviena orlaivio dalis yra žymima, o informacija guldoma į specialius dokumentus. Vaikštant FL Technics angare galima pastebėti, jog specialų žymėjimą turi net kopečios – darbuotojai patikina, kad tam tikrus įrankius jie gali išsiimti tik turėdami leidimą.
Kaip vyksta lėktuvų priėmimas į angarą?
Milžiniškus paukščius angare pasitinka net 4 profesionalų komandos, kurios pasiskirsto į: saloną; sparnų ir krovinių skyrių; važiuoklę ir variklius bei avioniką. Kartu su lėktuvu atskrenda krūvos dėžių su dokumentais bei oro bendrovės atstovas, kuris, beje, angare būna visą lėktuvo tvarkymo laikotarpį. Skrendu.lt komanda įsitikinusi, jog darbas malonus, tačiau kaip ir visas aviacijos ir turizmo pasaulis – reikalaujantis milžiniškos atsakomybės.
Pasak FL Technics darbuotojų, darbas kruopštus ir sudėtingas, tačiau kaip ir visur, taip ir aviacijos versle, susiduriama su netikėtumais. Pavyzdžiui, lėktuvui atskridus į angarą atliekamas generalinis valymas. Tai yra įprasta ir privaloma procedūra, mat darbuotojams gan dažnai tenka susidurti kartu su lėktuvu atskridusiais paukščiais ar kitais gyviais iš kitos žemės rutulio pusės.
Skrendu.lt skaitytojai, klausimas Jums! Ar žinote, kodėl lėktuvus puošia būtent apvalūs langai?
Ne, ne dėl žavaus dizaino, kuris užkariauja visų aviacijos fanatikų širdis. Apvalūs langai yra naudojami tam, kad jų kampuose nesikauptų krūvis. Viskas – dėl saugumo. Dėl saugių skrydžių ir komfortiškų kelionių!